Plotfish Logo - Branded Entertainment Blub

ALGEMENE VOORWAARDEN

Privacy - Ticketverkoop - B2B

Home / Algemene Voorwaarden

Gebruikersvoorwaarden - Ticketverkoop

  1. Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke toestemming tot afwijking, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing op alle contractuele relaties tussen enerzijds Plotfish Entertainment BV,  ( Uitbreidingsstraat 66, 2600 Antwerpen), hierna ‘Plotfish’, en anderzijds de natuurlijke of rechtspersoon, die beroep heeft gedaan op de diensten en producten van Plotfish, hierna ‘de Klant’ genoemd. 
  2. Onder ‘tickets’, zoals hierna verder naar verwezen in de algemene verkoopsvoorwaarden, dient te worden verstaan: toegangstickets, parkeertickets, oplaadkaartjes, shuttlediensttickets en restauranttickets. 
  3. Bij het bevestigen van de bestelling verklaart de Klant van deze algemene verkoopsvoorwaarden (bestaande uit de gebruikersvoorwaarden – ticketverkoop, het privacybeleid en de algemene voorwaarden – B2B), die integraal deel uitmaken van de overeenkomst tussen de partijen, kennis te hebben genomen en deze te aanvaarden. De toepassing van deze algemene verkoopsvoorwaarden vormt een bepalende toestemmingsvoorwaarde voor Plotfish. 
  4. Plotfish handelt als organisator van het evenement en als dienstverlener inzake de ticketverkoop voor haar evenement. De persoon of vennootschap die de bestelling uitvoert wordt als enige verantwoordelijk geacht voor de boeking en de betaling van deze laatste, zelfs wanneer deze aan een derde moet worden opgesteld of toegezonden. 
  5. De tickets worden verstuurd na ontvangst van de betaling. De boeking wordt geannuleerd door Plotfish indien de tickets niet worden betaald binnen de aangegeven betalingstermijn. De BTW en eventuele taksen zijn steeds ten laste van de Klant. Bestelde tickets worden niet terugbetaald noch teruggegeven, noch omgeruild. In geen geval zal de waarde van de tickets noch eventuele andere gemaakte kosten door de klant (transport, consumpties,…) in verband met het evenement worden terugbetaald door Plotfish.  
  6. Klanten die houder zijn van een Plotfish Cadeaubon kunnen deze inwisselen voor tickets voor voorstellingen en dit zolang de betreffende voorstellingen lopen. De Plotfish Cadeaubon kan door de houder ervan worden gebruikt tijdens de geldigheidsduur zoals vermeld op de Plotfish Cadeaubon. Na de vervaldatum van de Plotfish Cadeaubon kan deze niet meer worden ingewisseld. Er is geen verlenging mogelijk van de geldigheidsduur van de Plotfish Cadeaubon. Evenmin kan een Plotfish Cadeaubon worden terugbetaald, noch geheel noch gedeeltelijk (voor de restwaarde). 
  7. De tickets worden standaard als e-tickets verzonden naar het emailadres dat is opgegeven in het boekingsformulier. Indien de tickets niet ontvangen werden ten laatste 4 dagen voor het evenement, dient de Klant contact op te nemen met Plotfish via tickets@plotfish.be . Laattijdig bestelde of laattijdig betaalde tickets kunnen voor de aanvang van het evenement aan de kassa worden afgehaald. De kassa’s openen meestal 1,5 uur voor de aanvang van het evenement. Gereserveerde tickets die niet worden afgehaald binnen het half uur voor aanvang van het evenement kunnen worden doorverkocht. 
  8. Algemene verkoopsvoorwaarden betreffende de e-tickets: Het e-ticket, eens het digitaal op een smartphone is opgeslagen of afgedrukt is op wit papier, is uw enige toegangskaart voor het evenement en uitsluitend geldig op de dag en voor de voorstelling die op het ticket vermeld staat. De afdruk moet perfect zijn, alle onderdelen moeten leesbaar zijn zonder dat enige verwarring mogelijk is. Elke wijziging, schrapping van tekst of het onleesbaar maken van een vermelding zal de nietigheid van het ticket tot gevolg hebben. Om controle op onrechtmatig gebruik mogelijk te maken is het ticket voorzien van een unieke barcode/QR code die aan de ingang gescand zal worden. Elke barcode komt overeen met een enkel ticket. Dit ticket kan maar een keer worden gescand op de datum die erop vermeld staat. Indien dezelfde barcode verschillende keren wordt getoond, zal enkel het eerste gescande ticket tijdens de controle toegang geven tot het evenement. De houder van gekopieerde tickets zal de toegang worden geweigerd. Elke poging tot misbruik, namaak of fraude kan leiden tot gerechtelijke vervolging. Ingeval van verlies of diefstal zal het ticket niet worden terugbetaald, noch omgeruild. Ongebruikte tickets worden evenmin terugbetaald of omgeruild. Bij het in ontvangst nemen van het ticket ziet de Klant af van iedere schade-eis, om welke reden ook, tegenover de directie van de zaal, de organisatoren en elke andere derde, betrokken bij de inrichting of organisatie van het evenement. 
  9. Het bedrag van de verkoop kan worden geïnd via de volgende betaalmiddelen: Bancontact – Mister Cash (België) en iDEAL (Nederland). Voor B2B klanten dient de betaling van de tickets te gebeuren volgens de overschrijvingsmodaliteiten na bestelling van de tickets via lichtgevoelig@plotfish.be. Na ontvangst van de betaling wordt een factuur opgemaakt door Living Storybook BV voor het totaalbedrag van de bestelde tickets. Klachten of protesten van facturen moeten Plotfish binnen de acht (8) dagen na factuurdatum per aangetekend schrijven bereiken. 
  10. Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Plotfish (naar B2B klanten toe) kunnen tickets niet worden doorverkocht aan derden in het kader van een commerciële relatie noch worden gebruikt in het kader van winacties. Overeenkomstig de bepalingen van de wet betreffende de verkoop van toegangsbewijzen tot evenementen (dd. 30 juli 2013 gepubliceerd op 6 september 2013) is verboden:
    • de regelmatige doorverkoop van tickets 
    • de voorstelling met het oog op regelmatige doorverkoop 
    • de verstrekking van middelen die worden aangewend voor een regelmatige doorverkoop. 
    • de occasionele doorverkoop tegen een prijs die hoger is dan de vermelde toegangsprijs 
    • de verkoop van een bevoorrecht of promotioneel toegangsbewijs waarvoor er geen oorspronkelijke verkoop is geweest de doorverkoop vóór de start van de oorspronkelijke verkoop  is geweest 
    • de doorverkoop vóór de start van de oorspronkelijke verkoop
  11. Elke overtreding of inbreuk zal vervolgd worden. Plotfish garandeert de echtheid van het ticket voor zover dit laatste is aangekocht op de site van Plotfish. Men mag bijgevolg geen enkele aanbieding afkomstig van derden, of via andere websites, aanvaarden. Koop je ticket niet op straat. De kans bestaat dat het vervalst is. Toegang kan te allen tijde geweigerd of ontzegd worden. Koop je ticket evenmin op veilingsites of tweedehandsticketsites. De barcodes op deze tickets zullen worden geweigerd, waardoor de toegang aan de ticketeigenaar ontzegd wordt (zie ook www.ilovemyticket.be). Indien de tickets niet werden aangeschaft via de officiële verkoopkanalen, dan behoudt Plotfish zich het recht voor de toegang te ontzeggen. De door u opgegeven persoonsgegevens zullen worden gehouden om controles uit te voeren teneinde verkoop van tickets tegen woekerprijzen te detecteren. Plotfish voert controles uit om na te gaan of klanten één of meer tickets aanbieden tegen woekerprijzen. 
  12. Annulering van het evenement door Plotfish: Indien Plotfish een voorstelling annuleert, worden de tickets omgeruild tegen tickets voor een andere voorstelling van het evenement. De oorspronkelijke tickets vervallen automatisch. De betrokken Klanten zullen door Plotfish worden gecontacteerd betreffende de te volgen procedure. In geen geval zal de waarde van de tickets noch eventuele andere gemaakte kosten door de klant (transport, consumpties,..) in verband met het evenement worden terugbetaald door Plotfish. 
  13. De teksten, de databank en de daarin opgenomen gepubliceerde gegevens, de opmaak van pagina’s, foto’s en afbeeldingen zijn en blijven de (intellectuele) eigendom van Plotfish, van haar leveranciers of van andere derden met wie Plotfish afspraken heeft gemaakt. Elke vorm van nabootsing, publicatie, reproductie, of iedere andere vorm van misbruik of namaak, is verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Plotfish. Het opslaan en het importeren in een databank van informatie afkomstig van de website van Plotfish en van de betrokken diensten, is uitdrukkelijk verboden.  
  14. Plotfish investeert alle nodige middelen om de informatie, die op haar website wordt weergegeven, actueel te houden en om op die manier de informatie zo correct en volledig mogelijk te verspreiden. Plotfish kan echter geen garantie bieden daaromtrent en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de rechtstreekse of onrechtstreekse schade die is opgelopen tijdens het bekijken of gebruiken van de site, behalve in geval van zware fout van Plotfish die door de gebruiker kan worden aangetoond. Plotfish is niet verantwoordelijk voor de gevallen van overmacht waardoor de uitvoering van de samenwerking kan worden uitgesteld of verhinderd. Worden onder meer maar niet uitsluitend als gevallen van overmacht beschouwd: stakingen, sluitingen, pannes in de energiebevoorrading, verkeersproblemen, machinestoringen, overheidsmaatregelen en de gevolgen daarvan, sabotage, epidemieën, quarantainemaatregelen, natuurrampen, brand, sociale onrust, transportembargo’s of vertragingen in het transport, brandstoftekort, etc… Plotfish is er niet toe gehouden het bewijs te leveren van de onvoorzienbare of onvermijdbare aard van de situatie in geval van overmacht. 
  15. De Klant verbindt zich ertoe dat de persoonsgegevens die zijn opgegeven in het identificatieformulier op de website bij de bestelling van de tickets, juist en volledig zijn. Plotfish behoudt zich het recht voor om de bestelling te weigeren of te annuleren in geval van verdenking van fraude. Deze persoonsgegevens worden verzameld voor de goede uitvoering van het verkoopcontract en kunnen worden bijgehouden om de goede werking van de dienst van Plotfish te garanderen en/of de goede uitvoering van het contract aan te tonen. Deze laatste kunnen eveneens worden gebruikt door Plotfish en haar moederbedrijven en filialen, alsook mits de nodige toestemming  indien vereist door de toepasselijke regelgeving worden doorgegeven aan derden (niet-uitputtende lijst, mediagroep, organisator, promotor, “venue”,…) die contractueel verbonden zijn met Plotfish voor marketingdoeleinden. Elke Klant die zijn identiteit kan bewijzen heeft het recht om toegang te krijgen tot zijn persoonsgegevens door middel van een schriftelijk en ondertekend verzoek naar het e-mailadres  tickets@plotfish.be ofwel per post naar de maatschappelijke zetel van Plotfish. Voor meer informatie over de omgang van Plotfish met de persoonsgegevens van de Klant, verwijzen wij de Klant ook door naar de relevante bepalingen van de privacy policy die terug te vinden is op onze website. 
  16. Deze algemene verkoopsvoorwaarden regelen alle aspecten van de contractuele relatie tussen Plotfish en de Klant, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant. Plotfish heeft het recht om op ieder ogenblik en zonder voorafgaande schriftelijke toestemming, de inhoud van de algemene verkoopsvoorwaarden te wijzigen. De wijzigingen zijn van toepassing vanaf het ogenblik dat ze worden gepubliceerd op de website, tenzij anders overeengekomen. 
  17. Herroepingsrecht: De overeenkomst op afstand voor de levering van huisvestings-, vervoer-, horeca- en recreatiediensten waarbij de verkoper zich bij het afsluiten van de overeenkomst ertoe verplicht deze dienstverlening uit te voeren op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode, wordt uitgesloten uit het toepassingsgebied van boek IV ‘’Marktpraktijken en consumentenbescherming’’ van het wetboek van economisch recht. 
  18. In het geval dat sommige bepalingen uit deze algemene voorwaarden als nietig worden beschouwd, verbinden de partijen zich ertoe de nietige of niet-afdwingbare clausule te vervangen door de best passende clausule opdat de gemeenschappelijke bedoeling van de partijen wordt vervuld. 
  19. Plotfish kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden in geval van diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen op de locatie, waar de voorstelling zal plaatsvinden waarvoor de tickets worden afgeleverd. Plotfish kan nooit verantwoordelijk worden gesteld voor een vertraging in de uitvoering van de voorstelling, noch voor de niet-uitvoering ervan wegens het plots uitvallen van aanwezige vaste en tijdelijke installaties, materieel en uitrusting noch in geval van overmacht. Wordt door Plotfish als overmacht beschouwd: elke omstandigheid buiten de wil van Plotfish, die de normale uitvoering van het contract verhindert, zoals onder meer maar niet uitsluitend: stakingen, sluitingen, pannes in de energiebevoorrading, verkeersproblemen, machinestoringen, overheidsmaatregelen en de gevolgen daarvan, sabotage, epidemieën, quarantainemaatregelen, natuurrampen, brand, sociale onrust, transportembargo’s of vertragingen in het transport, brandstoftekort, etc… 
  20. Diverse:
    • Het is niet toegestaan de volgende zaken mee te nemen naar de plaats van het evenement: foto-, film- of andere opnameapparatuur, alcoholhoudende dranken, drugs, glaswerk, plastic flessen, blik, vuurwerk, wapens of enig ander gevaarlijk voorwerp, op straffe van inbeslagname. 
    • Het is mogelijk dat de Klant voorafgaand aan het evenement wordt gefouilleerd. Aan degene die zich hieraan niet wenst te onderwerpen kan de toegang worden geweigerd zonder recht op restitutie van enige gelden.  
    • In geval van een wijziging in het programma van het evenement, waaronder begrepen en niet beperkt tot wijzigingen in de perso(o)n(en) van artiesten, in de samenstelling van het programma of tijdsbestek van het programma, worden tickets in geen geval terugbetaald noch omgeruild. 
  21. De relatie tussen de Klant en Plotfish is enkel onderworpen aan de Belgische wetgeving. In geval van geschil zijn alleen de rechtbanken van het arrondissement van Antwerpen bevoegd.

Privacybeleid

Privacyverklaring en cookie statement van Plotfish

Wij vinden het heel belangrijk dat de privacy van onze bezoekers en andere relaties goed wordt beschermd. Als wij in ons contact met jou gebruik maken van jouw persoonsgegevens, dan gaan we daar zorgvuldig mee om. In deze privacyverklaring laten we je weten welke gegevens we van je verzamelen, met welk doel, hoe lang we ze bewaren en wat je rechten zijn.

Welke gegevens verwerken jullie?

Wij verwerken je gegevens voor onze dienstverlening, namelijk wanneer je een ticket koopt, een evenement bezoekt, een thema-nieuwsbrief of abonnementenbrochure ontvangt, onze website bezoekt, contactformulieren gebruikt, donateur of klant bent, of aan onze educatie- en participatie-activiteiten deelneemt. Als je via een extern verkoopkanaal voor een van onze evenementen een ticket koopt, bijvoorbeeld via Ticketmaster (of onze ticketpartners), dan ontvangen wij in veel gevallen ook je persoonsgegevens om service te kunnen verlenen.

Wij bewaren je contact- en accountgegevens, betalings- en factuurgegevens en online geplaatste gegevens. Je kunt denken aan naam, adres, telefoonnummer, e-mail, geboortedatum, betalingsgegevens, account op onze website. Ook verwerken wij videobeelden van de beveiligingscamera’s in ons pand. Wil je een volledig overzicht van de gegevens die we van jou verzameld hebben, dan kun je een inzageverzoek doen (zie: Wat zijn mijn rechten?).

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Wij verwerken alleen gegevens die nodig zijn:
– bij het sluiten van een overeenkomst (bijv. verkoop ticket voor een evenement) en de overeenkomst uit te voeren (bijv. servicemails m.b.t. tot een evenement);
– bij het informeren over (wijzigingen van) onze diensten en deze informatie zo goed mogelijk op je interesses en persoonlijke voorkeuren af te kunnen stemmen, bijv. via nieuwsbrieven of social media;
– om je in de gelegenheid te stellen onze website te gebruiken, het bezoek van de website te analyseren voor marketingdoeleinden;
– om marktonderzoek uit te voeren, om producten en diensten te ontwikkelen en andere aan de algemene bedrijfsvoering gerelateerde doeleinden;
– om de veiligheid van jou, je goederen en ons pand te kunnen waarborgen;
– om te voldoen aan de op ons rustende wet- en regelgeving, zoals mogelijke epidemiën of andere opgelegde beperkingen.

Hoe kan ik mij afmelden voor jullie informatiemails?

De informatie over diensten willen wij je alleen aanbieden als je deze op prijs stelt. Je kun je op elk moment weer afmelden via de afmeldlink onderin onze mails, of door ons te mailen op privacy@plotfish.be .

Bestaat een klantprofiel van mij?

Wij kunnen verschillende gegevens combineren om een klantprofiel op te bouwen. Het gaat dan bijvoorbeeld om gegevens over ticketverkoop en ontvangen nieuwsbrieven, servicemails en brochures. Dit doen wij om beter inzicht te krijgen in onze doelgroepen en je meer op maat te kunnen bedienen. Mocht je hier bezwaar tegen hebben dan heb je verschillende opties (zie: Wat zijn mijn rechten?).

Welke bewaartermijn hanteren jullie?

Wij bewaren je persoonsgegevens niet langer dan voor de doeleinden van de verwerking nodig is. Wij verwijderen je persoonsgegevens als je gedurende zeven jaar geen contact meer met ons hebt gehad, gerekend vanaf de laatste ticketaankoop, ontvangen nieuwsbrief of brochure, of activiteit in je account. Met andere woorden: ben je in de afgelopen zeven jaar niet meer actief geweest, dan vervalt je account en verwijderen wij je gegevens. Voordat wij je account definitief verwijderen, sturen wij je een bericht met de vraag of je wilt dat wij je gegevens nog blijven bewaren, bijvoorbeeld om je op de hoogte te houden van ons programma.

Na het verstrijken van de bewaartermijn worden je persoonsgegevens verwijderd uit onze systemen. De gegevens worden daarna uitsluitend nog geanonimiseerd gebruikt voor doeleinden als analyse en marktonderzoek, of andere aan de algemene bedrijfsvoering gerelateerde doeleinden.

Opnamen van onze beveiligingscamera’s bewaren wij maximaal vier weken. De enige uitzondering is als er een incident is vastgelegd op de camerabeelden. Dan bewaren wij de beelden totdat het incident is afgehandeld.

Worden mijn persoonsgegevens gedeeld met derden?

Wij kunnen je gegevens delen met onze externe dienstverleners, zodat zij diensten kunnen verlenen aan ons (zoals het verkopen van tickets of het verzenden van nieuwsbrieven). Wij maken dan afspraken om optimale beveiliging en vertrouwelijkheid te waarborgen.

Verder kan in sommige gevallen je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, voorstellingsdatum en/of het aantal verkochte tickets door ons worden verstrekt aan de medeorganisator van het specifieke evenement waarvoor jij tickets hebt gekocht. Deze medeorganisator kan contact met je opnemen om (i) je te voorzien van informatie met betrekking tot het evenement of je aanbiedingen te doen, en (ii) voor het uitvoeren van data-analyses en klanttevredenheidsonderzoeken. Met de betreffende partners maken wij afspraken om optimale beveiliging en vertrouwelijkheid te waarborgen. Wanneer je bezwaar hiertegen hebt, dan zijn er verschillende opties (zie: Wat zijn mijn rechten?).

Hoe zijn mijn persoonsgegevens beveiligd?

Hiervoor hebben wij passende organisatorische en technische maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang en ongewenste openbaarmaking tegen te gaan. Zo gebruiken we onder andere antivirus, antimalware en andere software om onze systemen te beschermen, maken we gestructureerd backups van onze gegevens, houden we onze software systematisch up-to-date en is onze website alleen in een veilige HTTPS-omgeving met SSL-certificaat te bezoeken.

Wat is jullie cookiebeleid?

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens je bezoek aan onze website op je apparatuur wordt geplaatst of uitgelezen. Via dit tekstbestand worden gegevens, soms persoonsgegevens, opgeslagen of geraadpleegd. Aan de hand van deze (persoons)gegevens kun je bij een later bezoek worden herkend. Wij gebruiken op onze website de volgende soorten cookies:

Functionele cookies
Dit zijn cookies die nodig zijn voor het goed functioneren van de website. Bijvoorbeeld om een bezoeker ingelogd te houden of voor het winkelwagentje.

Analysecookies
Deze worden gebruikt om de website en bijbehorende statistieken te analyseren, waardoor wij de website kunnen optimaliseren. Wij gebruiken hiervoor Google Analytics en Facebook Pixel. Google en Facebook kunnen deze informatie aan derden verschaffen indien zij hiertoe wettelijk worden verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google of Facebook verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google en Facebook niet toegestaan de verkregen informatie te delen met andere derde partijen. Lees hier meer over het privacybeleid van Google en hier over het privacybeleid van Facebook.

Social media plugins van derde partijen
Dit zijn cookies die door derde partijen worden geplaatst, in ons geval door Google, YouTube, Spotify, Vimeo en Soundcloud. Deze cookies maken het mogelijk om video’s, playlists, podcasts en kaarten van Google Maps op onze website te embedden. Wij hebben geen invloed op hoe deze partijen omgaan met de verkregen informatie uit deze cookies. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de privacyrichtlijnen van GoogleYouTubeSpotifyVimeo en Soundcloud.

Marketingcookies van derde partijen
We gebruiken cookies om op websites van derden advertenties te plaatsen die voor jou interessant kunnen zijn. We maken hierbij gebruik van de Facebook Pixel en TikTok Pixel. Als je bijvoorbeeld op onze website een evenement bekijkt, kan het gebeuren dat je op Facebook, Instagram of TikTok advertenties voor dezelfde of soortgelijke evenementen te zien krijgt. Lees ook de privacyverklaring van Facebook en het privacybeleid van TikTok voor meer informatie.

Andere websites
Binnen het aanbod op onze website kunnen daarnaast links naar de websites van derde partijen, zoals andere aanbieders, zijn opgenomen. Wij hebben geen invloed op deze websites en dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van de sites waarnaar de links verwijzen. Wij adviseren je de daar beschikbare informatie over de privacybescherming te bestuderen.

Geen cookies?
Door de instellingen van je browser te wijzigen, kun je aangeven dat je browser geen of beperkte cookies van onze website mag aanvaarden. Hierbij kun je ook alle eerder opgeslagen informatie verwijderen. Een andere manier om cookies tegen te gaan is met een browser-plugin als Privacy Badger. Hiermee is het mogelijk om per cookie te bepalen of deze opgeslagen mag worden en of deze je surfgedrag mag bijhouden. Let wel op: hierdoor krijg je mogelijk geen of beperkte toegang tot bepaalde functionaliteiten van onze website.

Wat zijn mijn rechten?

Je hebt het recht om ons te vragen om je inzage te verlenen in je persoonsgegevens en/of deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Wanneer je vragen, opmerkingen of klachten hebt over het gebruik van je persoonsgegevens, dan kun je altijd contact met ons opnemen door ons te mailen op privacy@plotfish.be .

Indien je overweegt een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens in te dienen, willen we je verzoeken eerst contact met ons op te nemen.

Kunnen jullie deze privacyverklaring wijzigen?

Ja, wij kunnen deze privacyverklaring wijzigen en wij adviseren je daarom dit gedeelte van de website met regelmaat te controleren.

Vragen of opmerkingen?

Mail ons op privacy@plotfish.be

Algemene voorwaarden - B2B

  1. Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke toestemming tot afwijking, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing op alle contractuele relaties tussen enerzijds Plotfish Entertainment BV,  ( Uitbreidingsstraat 66, 2600 Antwerpen), hierna ‘Plotfish’, en anderzijds de rechtspersoon, die beroep heeft gedaan op de diensten en producten van Plotfish, hierna ‘de Klant’ genoemd.
  2. Behoudens uitdrukkelijk andersluidende overeenkomst zijn al onze facturen betaalbaar ten laatste 14 kalenderdagen na factuurdatum. Indien het verschuldigde bedrag op zijn vervaldag niet vereffend is, loopt er van rechtswege en zonder dat een aangetekende ingebrekestelling vereist is, vanaf de factuurdatum een nalatigheidsintrest van 12 % per jaar op het onbetaalde factuurbedrag. Ook is bij niet-betaling op de vervaldag het factuurbedrag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het nog verschuldigde factuurbedrag, met een minimum van € 250,00. Bij niet-betaling van het factuurbedrag op de vervaldag worden alle andere nog niet vervallen schuldvorderingen op de opdrachtgever en/of klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling opeisbaar. Zo een factuur geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft op de vervaldag, vervallen alle eventueel toegestane termijnen en heeft Plotfish het recht verdere leveringen op te schorten, totdat het verschuldigd bedrag met inbegrip van de intresten en verhogingsbeding volledig is betaald en dit zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding.
  3. Bij niet-betaling of slechts gedeeltelijke betaling van de facturen van Plotfish zullen alle gebruiksrechten uitsluitend berusten bij Plotfish en dit tot op het moment van de algehele betaling.
  4. Alle tarieven zullen jaarlijks worden geïndexeerd (basis consumptieprijsindex 2019) en worden afgerond naar het dichtstbijzijnde vijftal.
  5. Alle branded entertainment producties, mediapaketten en/of mediaruimte besteld bij Plotfish dienen vooraf betaald te worden, dit wil zeggen vóór de publicatie op eender welk medium. Bij elke niet tijdige betaling van een factuur met betrekking tot een branded entertainment productie, mediapakket en/of mediaruimte heeft Plotfish het recht om de opdracht niet te publiceren of lanceren en dat zonder overleg met de opdrachtgever en/of klant. De opdrachtgever en/of klant zal in dit geval zijn factuur met betrekking tot het desbetreffende branded entertainment project, mediapakket en/of mediaruimte verplicht en dat voor 100% van de totaalofferte moeten betalen aangezien Plotfish de kosten heeft gedaan.
  6. Bij voortijdige verbreking van een opdracht door de opdrachtgever en/of klant, zullen de tot dan gepresteerde kosten aangerekend worden, met een minimum van 75% procent van de totaalofferte, met als uitzondering 100% van de totaalofferte als het over de aankoop van mediaruimte gaat of als het over een live productie gaat. Deze producties en/of mediaruimte worden op voorhand door Plotfish ontwikkeld, aangekocht en gereserveerd en zullen ten allen tijde integraal door de opdrachtgever en/of klant betaald moeten worden.
  7. Als een opdrachtgever en/of klant om eender welke reden een reeds gegund project uitstelt of niet reageert op het verzoek tot goedkeuring van een productie, heeft Plotfish het recht om, na verloop van 30 kalenderdagen vanaf het verzenden van een aangetekende zending, de overeenkomst te verbreken lastens de opdrachtgever en/of klant en een vergoeding te eisen zoals voorzien in artikel 6 van deze algemene voorwaarden.
  8. Als een “video opname” en/of “branded entertainment opdracht” op locatie niet kan doorgaan op verzoek van de opdrachtgever en/of klant omwille van het is eender welke reden zal Plotfish hiervoor een forfaitaire “no show” kost aanrekenen van 50% van de kosten voor die dag excl. btw indien dit minder dan 48u voor de opnamedag geweten is. Een opnamedag begint om 00.00u.
  9. Op offertes is te allen tijde een voorbehoud van toepassing van onvoorziene omstandigheden.
  10. Opgenomen beeld-, geluid- of ander materiaal wordt gemonteerd of bewerkt naar inzicht van de leverancier, met inachtneming van de eventuele wensen van de opdrachtgever en/of klant. De diensten van Plotfish blijven een subjectief gegeven waardoor de opdrachtgever en/of klant nooit als reden van niet-betaling van de factuur kan inroepen dat het eindproduct niet volledig naar zijn wens is.
  11. Alle klachten betreffende afgeleverde werken moeten op straffe van verval binnen de acht kalenderdagen na de factuurdatum per aangetekend schrijven ter kennis worden gebracht aan Plotfish. Na verloop van de termijn van acht kalenderdagen worden de facturen aanzien als aanvaard zonder voorbehoud.
  12. Plotfish kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van bedrijfsschade, gevolgschade of omzetderving van de opdrachtgever en/of klant. Plotfish kan ook nooit aansprakelijk gesteld worden voor inhoudelijke of vormelijke fouten die de aanleiding kunnen zijn voor schadevergoedingen, boetes, … te betalen aan derden. De opdrachtgever en/of klant is verantwoordelijk voor het eindproduct en de verspreiding ervan via verschillende kanalen of de live beleving ervan.
  13. Plotfish kan niet aansprakelijk worden gesteld en bijgevolg niet tot betaling van enige vergoeding worden gehouden indien een opdracht niet of onvoldoende kan uitgevoerd worden omwille van technische redenen of overmacht zoals onder meer, doch niet limitatief, oorlog, natuurramp, brand, diefstal, stroompanne, quarantaines, door de overheid opgelegde beperkingen, epidemiën, beschadiging van videobanden en digitale bestanden, ongunstige weersomstandigheden, apparatuurpanne, verkeersproblemen (verkeersongeval, file, omleidingen,…), … .
  14. De vermoedelijke duurtijd voor een opdracht of de door Plotfish meegedeelde leveringsdatum is louter indicatief en kan geenszins als bindend worden beschouwd. Eventuele vertraging geeft de opdrachtgever en/of klant niet het recht om de bestelling te annuleren of aanspraak te maken op enige vorm van schadeloosstelling.
  15. De toepassing van de reglementering betreffende de belasting op de toegevoegde waarde (BTW) zal gedaan worden volgens de aanduidingen van de opdrachtgever en/of klant en onder zijn volledige verantwoordelijkheid.
  16. De verplichtingen ten overstaan van SABAM vallen volledig ten laste van de opdrachtgever en/of klant. Plotfish kan op generlei wijze aansprakelijk worden gesteld indien de opdrachtgever en/of klant nalaat zijn verplichtingen t.o.v. SABAM te voldoen.
  17. Alle producties van Plotfish vallen onder de wet op het auteursrecht. Het auteursrecht blijft ten allen tijde eigendom van Plotfish en haar leveranciers..
  18. De opdrachtgever en/of klant die een reproductieopdracht geeft, zowel integraal, gedeeltelijk als herwerkt door montage of vertaling naar een andere belevingsvorm, wordt verondersteld als zijnde hiertoe gerechtigd. Plotfish kan op generlei wijze aansprakelijk worden gesteld indien de opdrachtgever en/of klant niet over de nodige rechten zou beschikken.
  19. Plotfish behoudt zich het recht voor alle door haar gerealiseerde producties te gebruiken ter promotie van Plotfish.
  20. Geleverde goederen/diensten worden niet teruggenomen, noch omgeruild.
  21. Behoudens voorafgaande overeenkomst, zal Plotfish gemaakte opnames bewaren gedurende tien dagen na oplevering van het eindproduct. De gemaakte basisopnames, voorbereidingen, scenario’s, concepten,… (zonder enige beperking)  blijven eigendom van Plotfish.
  22. Deze algemene verkoopsvoorwaarden regelen alle aspecten van de contractuele relatie tussen Plotfish en de Klant, met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant. Plotfish heeft het recht om op ieder ogenblik en zonder voorafgaande schriftelijke toestemming, de inhoud van de algemene verkoopsvoorwaarden te wijzigen. De wijzigingen zijn van toepassing vanaf het ogenblik dat ze worden gepubliceerd op de website, tenzij anders overeengekomen.
  23. Alle overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, alsmede alle andere overeenkomsten die daaruit voortspruiten, worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht. De rechtbanken van Antwerpen zijn uitsluitend bevoegd voor eventuele geschillen m.b.t. de overeenkomst, factuur, algemene voorwaarden, … .

Recent blogs

Subscribe Our Newsletter

Success
Thank you! Form submitted successfully.
This field is required
Plotfish Logo - Branded Entertainment Blub

Follow our socials for more entertainment.

Copyright 2024 © All Right Reserved by Plotfish